Czy wiesz, że w ciągu 2023 roku w wyniku działania oszustów seniorzy stracili ponad 139 mln zł? Słynna już metoda „na wnuczka”, podszywanie się pod pracownika banku czy urzędnika to tylko niektóre sposoby, aby wykorzystać łatwowierność osób starszych.
Ogólnopolska kampania społeczna
Komenda Główna Policji podjęła współpracę z Telewizją Puls, której efektem jest wspólna kampania społeczna pod nazwą #ZnamTeNumery. Kampania adresowana jest do seniorów i ich bliskich. Biorą w niej udział znani i lubiani bohaterowie serialu telewizyjnego „Lombard. Życie pod zastaw”. Celem kampanii jest wypracowanie zasad bezpieczeństwa, a także uświadomienie seniorów oraz ich najbliższych na temat niebezpieczeństw i metod oszustw, z jakimi mogą się spotkać. Na potrzeby kampanii przygotowane zostały krótkie filmy edukacyjne z udziałem aktorów z „Lombardu” – Henryka Gołębiewskiego, Małgorzaty Szeptyckiej i Dominika Dąbrowskiego. Partnerem kampanii jest Poczta Polska.
– mówi Justyna Ganczarek, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Telewizji Puls.
Zapraszamy do odwiedzenia strony kampanii oraz do obejrzenia filmów.
/Źródło: Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie/